Varukorg

Inga produkter i varukorgen.

Köpvillkor

1. Företagsinformation
In the Mood for Tea är ett varumärke som ägs av J & J Almberg HB (orgnr. 969711-8892).  Information & bilder på hemsidan ägs av företaget och får inte kopieras utan tillåtelse.
Vår butiks-adress är In the Mood for Tea, Norrtullsgatan 9, 11329 Stockholm.

2. Priser
Varje vara anges inklusive moms i svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive moms.

3.1 Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Svea ekonomi.

3.2 Kortbetalning
Kortbetalning med Visa samt MasterCard accepteras.

3.3 Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du
ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är
bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha
några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av BUTIKSNAMN överlåtna till Svea Bank
AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär
detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till
dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad
påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas
fakturan till inkasso

3.4 Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

4. Frakt & Fraktmetoder
Inom Sverige är fraktkostnad 39 kr oavsett vikt. För försändelser utanför Sverige beräknas priset efter vikt, och man kan se vad frakten blir innan man väljer att betala.

4.2 Leveranser
Vår ambition är att skicka beställningar inom 1-3 arbetsdagar, såvida ingenting annat framgår vid beställning. Leveransen sker till den adress du har angivit vid beställningstillfället.

4.3 Ej upphämtad beställning
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som framgår i aviseringen du mottagit. I det fall du begärt att leverans ska ske till annan person är du ansvarig att tillhandahålla giltigt mobilnr eller giltig epost-adress dit avisering skall ske och den som då mottar aviseringen har ansvar att lösa ut försändelsen. Det kan vara en god idé att meddela mottagaren om att ordern, så att personen ifråga kan lösa ut försändelsen om så krävs. Om paketet inte kan tas emot vid leverans, eller inte hämtas på utlämningsstället, går det i retur till oss, och vi kan då komma att debitera en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso. Om leveransen ska hämtas i butik måste den hämtas inom tre veckor för att undvika att ordern annulleras.

4.4 Skadade varor och reklamationer
När får dina varor är det viktigt att du direkt kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig eller skadad ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt via e-post. Skriv till adressen inquiry@inthemoodfortea.se så får du vidare instruktioner. Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

5. Ångerrätt och öppet köp
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Ångerrätten omfattas inte av livsmedel (e.g. te i lösvikt) , med undantag för plomberade förpackningar (t.ex. är vår matcha plomberad). Om du inte är nöjd med ditt te som du köpt hos oss är du dock välkommen att kontakta oss så kan vi komma fram till en lösning då vi är måna av att du som kund blir nöjd.

6. Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan.
Se även konsumentverket eller distanshandelslagen.

7. Sekretess, säkerhet & personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att In the Mood for Tea lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. In the Mood for Tea kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skick marknadsföring och nyhetsbrev

8. Kontakt & Kundtjänst
Kontaktuppgifter till oss finner ni HÄR

9. Cookies
En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig

10.1 Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse

10.2 Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet

10.3 Klagomål
Har kund klagomål kan dessa framföras via våra kontaktsätt som ni finner HÄR

10.4 Tvister & lagar
Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol